2012年09月05日

ぼくはどうやってうまれてきたの?

これはおとうさんやおかあさんにきいても、なかなかこたえてくれないかもしれない。 または「おまえもおとなになったらわかる」ってこたえてくれるかも。 でも、みんながしるひつようがあるはんいでこたえよう!

きみのおとうさんとおかあさんが、おたがいのことがだいすきで、二人のあかちゃんがほしいとおもう。 そして、しばらくだっこしあう。 すると、「じゅせい」といって、おとうさんの「せいし」が、おかあさんの「らん」に入る。 これを「じゅせいらん」っていう。

それから、この「じゅせいらん」がだんだんにんげんのかたちになりはじめる。 3しゅうかんほどもすれば、まずは「あたま(のう)」ができる。 「あたま(のう)」が、からだをうごかすめいれいをしているから、いちばんにできるところなんだろうけど、このころから「あたま(のう)」で「いろんなことをかんがえている」っていうひともいる。 このころのあかちゃんは「たいが」ってよばれる。

8しゅうかんたつと、「たいが」から「たいじ」ってよばれる。 いちばんのりゆうは、あしやうでができたり、とかたちがかわるから。 それから、おおきくなって、もっとたくさんのからだのぶぶんができる。 おかあさんのおなかもどんどんおおきくなって、きみがおなかのなかでうごいているのをかんじることができるようになる。 それをみて、おかあさんだけじゃなく、おとうさんやほかのみんなもおおよろこび! きみがうまれてくるのをたのしみにしているし、おかあさんのおおきなおなかが、みんなをしあわせなきもちにするんだ。

37しゅうかんくらいたつとうまれてくる。 そのひが、きみのたんじょうびなんだ。

ところで、いちばんはじめの「しばらくだっこしあう」というぶぶんだけど、どんなほうほうでも、あかちゃんができるかのうせいがかならずある。 だから、「たのしそうだ」とか「ためしてみたい」とおもうていどでぜったいにしてはいけない。 いざとなったら、「おとうさんになろう」「おかあさんになろう」とおもうひつようがある。 そのあかちゃんにはすでにいのちがあるんだから。


How was I born?
Your parents may not even answer you if you ask them. Or they might simply say "you'll understand when you grow up." Well, I'll answer you within the scope that you need to know.

Your parents really loved each other and wanted to have a baby of their own, so they embraced each other. And then, Dad's sperm went into Mom's ovum, which is called "fertilization."

The fertilized ovum gradually grew in a form of human. In about 3 weeks, the brain was first made. The brain is the first to be made because it is to command the movements of the body parts while some people say the baby's already thinking with the brain. Around this time, the baby is called "embryo."

About 8 weeks later, the embryo comes to be called "fetus." The first reason is the baby now has arms and legs. The baby grows even bigger and has more parts. Mom's belly gets even bigger, and she can now feel that you are moving in her. That makes not only Mom, but Dad and other people very happy! They are looking forward to your birth, and mom's big belly gives everyone joy and happiness.

About 37 weeks after the fertilization, you were born. And that's your birthday!

By the way, about the first part, "embracing each other", however you do it, there's any possibility that the woman can get pregnant. So, only because you think "it looks like fun" or "I want to try this", you should never do it. And you need to prepare yourself to be a father or mother if you do it: the baby already has life.
posted by 英会話のスプラウト--Official Website at 20:10| ●新聞 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする